Nog 10 dagen!! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Yanouk Vernooij - WaarBenJij.nu Nog 10 dagen!! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Yanouk Vernooij - WaarBenJij.nu

Nog 10 dagen!!

Door: Yanouk Vernooij

Blijf op de hoogte en volg Yanouk

26 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Ik kan niet geloven dat ik al zo snel naar Zuid-Afrika ga. Nog maar 10 dagen, 10 nachten, 3 uur, 30 minuten, en een paar seconden!

Ik kan niet geloven dat het allemaal zo snel is gegaan! Zo'n 8 maanden geleden begon ik met het schrijven van een brief. Wie ik was, wat ik leuk vond, maar nog belangrijker: waarom ik mee wilde naar Zuid-Afrika. Een paar weken daarna kwamen we voor het eerst samen met de groep. De voorbereidingen begonnen, we kregen informatie en werden ingeënt. We hebben gewerkt aan lessen voor op de basisscholen en hadden het over fundraising. Als groep leerden we elkaar steeds beter kennen. We hebben ontzettend veel plezier met elkaar.

Om zelf geld op te halen heb ik rozen en zelfgemaakte armbandjes verkocht bij mijn dansvoorstelling. Dat ging beter dan ik had kunnen hopen! Het was leuk om te horen hoe enthousiast mensen waren. Sommigen doneerden zelfs wat extra geld. Ik ben trots op het bedrag dat ik heb opgehaald.
Tijdens de kerstmarkt in Bemmel heb ik Celine, een van mijn reisgenoten, geholpen met de verkoop van zelfgemaakte kerstcadeautjes. Daarnaast hebben we met de hele groep knakworstjes verkocht op school. We hebben al een mooi bedrag voor de projecten in Genadendal.

Afgelopen week kreeg ik een berichtje van mijn buddy, Chandonè vanuit Zuid-Afrika. Ze klonk ontzettend enthousiast. Ik blijf me afvragen hoe haar leven eruit ziet. In Zuid-Afrika gaan we met onze buddy mee naar huis en kunnen ze ons laten zien waar ze wonen.
Het project is een samenwerking van onze school met een school in Genadendal, zo'n twee uur rijden van Kaapstad. We bezoeken de Emil Weder Highschool, de school van onze buddy's. Daarnaast gaan we lessen geven aan jonge kinderen en doen we vrijwilligerswerk voor de mensen uit Genadendal. Maar we gaan ook op safari en bezoeken Kaapstad.

Over 10 dagen vertrekken we. Ik tel de uren af. Mijn koffer staat al klaar op mijn kamer. Ik denk er continu aan. Ik heb er steeds meer zin in. Iedereen die ik ken, weet ondertussen dat ik ga. Ik blijf er maar over praten en roepen: nog maar 10 dagen!

Yanouk!

http://www.ubuntugoesdutch.nl

  • 27 Januari 2016 - 09:18

    Tess:

    ZO VEEL PLEZIER EN IK GA JE MISSEN
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 08 Februari 2016 - 10:50

    Rianne:

    Hé Noet! Nu bén je al in Z. Afrika!!

  • 09 Februari 2016 - 18:45

    Jan Vernooij:

    Ik ben zo benieuwd wat je allemaal gaat meemaken, Yanouk.
    Veel plezier, goed om je heen kijken en genieten, hè.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanouk

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 1235

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika reis

Landen bezocht: